Visste du att sömnen inte bara har fördelar?

Som i många beteenden och reflexer som mot oss, är balansen ofta krävs.

Mat är ganska intuitivt exempel kommer tillbaka en hel del och som förespråkar en diet rik men balanserad. Du har rätt att äta något, så länge beloppen är rangordnade och att du inte överskott.

En nyligen studie i USA av mer än 1 000 000 frivilliga hjälpte till att dra slutsatsen att för mycket sömn är farligt för hälsan. Detta kommer kanske du överraskning, men som alla bra saker, måste det vara måttlig och säkerställa en rationell balans. Sålunda, denna studie visar att de som sover mer än åtta timmar om natten var mer benägna att utveckla cancer än andra som sover mindre än åtta timmar om natten.

En optimal varaktighet för varje sömn

Stadier av sömn: långsam och paradoxal att återhämta sig fysiskt och moraliskt. Siffrorna ovan bör viktas med sömn för varje cykel. Varje fall är unikt och det passar varje att mäta vad dess optimala varaktighet uppfyller honom beroende på dess tillstånd på morgonen.

Enligt forskarnas för kärlek verkar en tidsperiod på mellan sju och åtta timmar per natt vara den oftast förordade termen. Att veta hur länge det är unikt, känna längden som gör att du kan vakna upp friska på morgonen och som passar vad du inte längre behöver sova under dagen och utföra kort sömn tupplurar till exempel.

När du inser detta test, se till att sängen ganska tidigt så snart dina första tecken på att somna.

Sömncykler avbröts av faser

När vi studerar sömncykler ser vi att de i allmänhet bryts ned på samma sätt:

En period av lugn som förbereder sig för att somna är ett mer eller mindre långt steg under vilket individen lugnar ner och förbereder sig för att somna. Som svar på en brist på ljusstyrka, en mekanism i kroppen kommer att utsöndring hormonet naturliga melatonin i tallkottkörteln att förbereda sömncykler.

En sömncykel som sträcker sig över totalt en timme och trettio minuter som är strukturerad det även i tre på varandra följande stadier:

En långsam fas av sömnen ungefär en timme under som lyckas till ett skede av sömnen, en fas av lätt sömn, en tredjedel av djup sömn och en där sömnen är ännu mer djupgående.

Ett steg av REM-sömn i ca 15 minuter under vilken hjärnaktivitet är mycket intensiv och oftast orsakar ögonrörelser. Det är under denna fas som drömmar uppstår och vi lever dem som om allting var verkligt. Över cyklar alltigenom natten, denna arrangerar gradvis av REM-sömn kan fördjupa gradvist.

Den sista mellanliggande sömn perioden är mycket korta stunder av mikro uppvaknanden där vi känner igen några sekunder. Detta steg startar en ny cykel och sedan sent på natten på den sista morgonen av personen.

Faser som fluktuerar över natten

Kronologi av sömncykler att vakna upp

Tidigt på natten, det finns studier att fasen av långsam våg sömn är viktigt. Han officiates en sådan fysisk reparation som hjälper idrottare och människor som utövar idrott letar efter en hel del kropp att återhämta sig väl under denna första etappen.

Det är inte ovanligt att se idrottare som kommer att återhämta sig helheten av vad de kommer att ha tillbringat en sömn tupplur i en timme efter träning i tre eller fyra timmar. Denna sömn varaktighet tenderar att öka över natten som cykler är länkade.

En sömn kommer att ge positiva och positiva effekter på kroppen från det ögonblick då dessa cykler är sammankopplade harmoniskt utan att individen störs under sömnen.

Han har ännu inte funnit det optimala antalet cykler som gör det möjligt att återhämta sig optimalt och det kommer för alla att hitta den optimala sömn längden så att den senare är för honom mest reparera mannen.

Det kommer att ta för vissa människor än tre cykler så att vakna upp med en ton och med hög energi, detta kommer att betyda många fler cykler i andra individer.

Att dra nytta av dessa nya sömncykler måste du först köpa melatonin receptfria sömntabletter. I Europa kan du finna det svårt att köpa melatonin i ditt lokala apotek eller stormarknad.

Du kommer förmodligen att gå online för att få lite melatonin receptfria sömntabletter. När du har din melatonin kan du reglera mer än bara din sömncykler, se till att din interna klocka fungerar bäst och du lägger alla fördelar på din sida för att bosätta sig i bästa fall din sömnlöshet problem eller sömnstörning.